niedziela, 2 października 2016

#12 Higienistka Stomatologiczna, dzień dobry!

28.09.2016r.
Odbyły się już pierwsze zajęcia na moim kierunku: HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNA! Jestem podekscytowana. Jeżeli tak będą wyglądać zajęcia to będę żałować, że nie odbywają się codziennie.
Dwa dni wcześniej dostałam smsa, że mam się stawić w szkole o 9:40. Byłam już we Wrzeszczu o 9:10 i zaraz zaczęły się pojawiać inne dziewczyny. Przyszła Pani Kasia i wtedy weszłyśmy wszystkie razem do "Pracowni Stomatologicznej". Dowiedzieliśmy się (bo uczy się z nami na higienistce jeden chłopak :o), że na początku zajęcia będziemy mieć razem z asystentkami stomatologicznymi, bo podstawy oby dwie grupy mają takie same. Pani Kasi (kazała mówić do siebie po imieniu!) jest baaardzo młoda, przemiła i pozytywna i będziemy mieć z nią przedmiot "asystowanie lekarzowi dentyście". Nie będzie żadnych sprawdzianów, tylko wtedy gdy będzie obszerniejszy dział, ale ocen poniżej 4 nie wpisuje do dziennika - wszystko na zaliczenia i to tylko dla nas! Dostaliśmy karteczki z hasłami do strony, gdzie mamy wypatrywać planu i przeszliśmy do pierwszych zajęć! Już wiem, że z nią będą moje ulubione... zaczęliśmy od podstaw, czyli nazewnictwa zębów. Podzieliliśmy sobie szczękę i żuchwę na kwadranty, ponumerowaliśmy wszystkie, zęby również i uczyliśmy się jak lekarze powiedzą 1 4 to jaki to ząb, albo np. 6 7 :D wszystko ładnie mam ogarnięte, więc się cieszę, bo jest to bardziej interesujące i chętniej się to robi czy się tego uczy. Na razie jestem wręcz podjarana tymi zajęciami i czekam z niecierpliwością na plan, bo chcę więceeeeej! O 12:00 skończyły się zajęcia i postanowiłam wraz z nowo poznaną koleżanką - Deborą - iść na Manhattan po jakiś zeszycik do notatek z Higienistki *.* nabyłyśmy go w Empiku, a potem w domku ładnie uporządkowałam moje zapiski. Uwielbiam mieć piękne zeszyciki, gdzie jest wszystko zorganizowane, dzięki temu łatwiej się uczyć :)

03.10.2016
Trzeba wprowadzić małe korekty!
Z Panią Kasią będę mieć jednak "działalność profilaktyczno-leczniczą higienistki stomatologicznej" :) dowiedziałam się również z nowego planu, który wpadł mi w ręce wczoraj wieczorem, że będę mieć sześć przedmiotów. Są to:
  • Zasady i techniki pracy w gabinecie stomatologicznym.
  • Anatomia, fizjologia i patofizjologia narządu żucia.
  • Propedeutyka stomatologiczna.
  • Działalność gospodarcza w ochronie zdrowia.
  • Stany zagrożenia życia i zdrowia.
  • I ten, o którym wspomniałam wcześniej - działalność profilaktyczno-lecznicza higienistki stomatologicznej.
Zajęcia będą się odbywać w poniedziałki, wtorki i piątki! Dzisiaj zajęć nie mam, bo nie ma nauczyciela, ale od jutra już lecę do szkoły. Jestem podekscytowana :3
Wszystko powoli się zaczyna, czekam jeszcze na pracę i będzie cudownie.

Nowe życie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz