niedziela, 16 kwietnia 2017

#49 Pierwsze pancakes/ idę naprzód

31.03.2017r.
Dzisiaj jest Wielkanoc. Jako że jest to dzień, gdy wszyscy się opychają wszelkimi smakołykami postanowiłam opublikować przepis na przepyszne pancakes, które miałam okazję skosztować pewnego razu, gdy do mnie przyjechał!
Było to na mojej liście, którą muszę zrobić razem z Adrianem. Pancake'i pokochałam w Manekinie w Gdańsku. Od tamtej pory bardzo chciałam spróbować zrobić je sama w domu! Weszłam na yt, żeby poszukać przepisu na nie i przy okazji zobaczyć krok po kroku jak to ma wyglądać. Trafiłam na super filmik z Kuchni Lidla! Tu link: klik . Występuje w niej Dorota Wellman - bardzo lubię tę kobitkę! I w głównej roli John James. Profesjonalnie, Amerykanin robiący amerykańskie pancakes! Od kogo lepiej się ich nauczyć robić? Wybrałam ten filmik i wg niego i tego przepisu robiłam nasze śniadanko z Adrianem. Nie dość, że wyszły te pancakes to jeszcze był przepyszne! Przepis oczywiście zagościł w moim pięknym przepiśniku, który dostałam w prezencie od Adriana :).

Co potrzeba do zrobienia tych amerykańskich naleśników?

Oto składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka stołowa cukru
  • 1 i 1/4 szklanki pełnotłustego mleka
  • 3 łyżku stołowe rozpuszczonego masła
  • 1 jajko
  • oraz owoce, najlepiej sezonowe :) bądź na to co ma się najbardziej ochotę. Może czekolada?
Sposób przygotowania:
  1. Wymieszać wszystkie suche składniki (od 1-4 kropki!)
  2. Wlać do nich mleko i dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek.
  3. Wcześniej rozpuszczone masło wlać do masy i również dokładnie wymieszać.
  4. Do tego wbić jajko. Ważne, by nie wrzucać wszystkiego razem. Świeżo rozpuszczone masło, jeszcze ciepłe może ściąć białko, a w pancake'ach mielibyśmy jajecznicę!
  5. Do masy można wrzucić owoce. W filmiku są to borówki, ja ostatnio wrzuciłam banany.
  6. I wystarczy usmażyć na patelni! :)
Na pierwszy rzut masy dać na patelnie troszeczkę masła. Cenną radą John'a było to, aby przerzucać je na drugą stronę, gdy będą się uwidaczniać na cieście pęcherzyki powietrza. Wtedy będzie gotowe, by przerzucić je na drugą stronę i całe pięknie się usmażą! Mi takim sposobem wyszły piękne złociste!
Gotowe pancakes ułożyć jeden na drugim, na górę można dodać owoce i jakąś polewę, bądź wymyślić swoje różne dodatki, np. :
  • użyć syropu klonowego
  • bita śmietana
  • owoce jak: truskawki, banany, kiwi, borówki, jagody, itp.
  • czekoladowa polewa, albo po prostu jogurt
  • żelki, bądź draże, M&Msy, na słodko!
  • a może nawet dodać do tego lody?

 Na śniadanie na lato idealnie. Usiąść na balkon w słoneczku i pić do tego mrożoną kawkę. Tak będę robić jak już zamieszkam z moim cudownym...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz